1. Tajná služba a špeciálny prokurátor a naši ľudia

25. novembra 2020, gurtlervlado, národný bezpečnostný úrad tajné služby

Čítajlen ak máš IQ 110 a viac a/alebo si príslušníkom tajnej služby. Inak to nepochopíš, šifru nenájdeš a je to waste of time.

Šéfko mi dnes schválil pokračovanie v písaní mojich blogov a preto poďme teda IN MEDIAS RES2.

Novinár na konkurenčnom médiu pravdy dnes napísal článok: Kováčik je stále špeciálny prokurátor, hoci je vo väzbe3

Odhalenie, že nevinný4 špeciálny prokurátor Kováčik (toho času vo väzbe) stále disponuje bezpečnostnou previerkou Národného bezpečnostného úradu (NBÚ) – TAJNEJ SLUŽBY5 na stupeň PRÍSNE TAJNÉ nie je žiadnou utajovanou skutočnosťou.

Tak ako nie je utajovanou skutočnosťou, že previerkou Národného bezpečnostného úradu (NBÚ) na stupeň PRÍSNE TAJNÉ disponovala svojho času aj nevinná Monika Jankovská6 v tom čase pôsobiaca v pozícii štátnej tajomníčky Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky a sudkyne  s  prerušeným výkonom funkcie sudcu (toho času tiež vo väzbe).

Bezpečnostnými previerkami Národného bezpečnostného úradu (NBÚ) disponovali aj nevinné osoby7 (toho času tiež vo väzbe) obvinené zo závažnej trestnej činnosti (bližšie napr. v uznesení MINISTERSTVA VNÚTRA SLOVENSKEJ REPUBLIKY, PREZÍDIUM POLICAJNÉHO ZBORU, národná kriminálna agentúra, odbor Bratislava, 2. oddelenie vyšetrovania, ČVS: PPZ-331/NKA-BA2-2020, Bratislava 05.11.2020, zverejnené na web stránke www.justicnamafia.sk)

Z vyššie uvedených faktov, skutočností a poznatkov preto vôbec nie je prekvapujúcim zistením, že nevinný Dušan K. stále disponuje bezpečnostnou previerkou Národného bezpečnostného úradu (NBÚ) na stupeň PRÍSNE TAJNÉ.

Práve naopak, bolo by čudné, ak by nevinný Dušan Kováčik nedisponoval bezpečnostnou previerkou Národného bezpečnostného úradu (NBÚ) na stupeň PRÍSNE TAJNÉ. Viac nabudúce 🙂

Národný bezpečnostný úrad v prípade bezpečnostnej previerky špeciálneho prokurátora Dušana Kováčika nepochybil8. Uviedol to 13.05.2019 po rokovaní Osobitného kontrolného výboru NR SR na kontrolu činnosti NBÚ jeho predseda a opozičný poslanec za SaS Ľubomír Galko s tým, že to vyplynulo z kontroly na NBÚ. Výbor ešte vo februári 2019 prijal uznesenie, ktorým požiadal riaditeľa NBÚ, aby skontrolovali previerku pána Kováčika.

Z hľadiska spoločenskej škodlivosti možno korupciu v širšom význame chápať ako odklon od „sledovania predovšetkým verejného záujmu, zneužívanie verejných prostriedkov s cieľom dosiahnuť vlastné individuálne či skupinové záujmy, ako aj zneužitie svojho postavenia na obohatenie seba alebo inej osoby v súkromnej oblasti. Motívom je získať neoprávnené zvýhodnenie pre seba alebo inú osobu, na ktoré nie je nárok“.9

Preto sú veľmi dôležité v boji proti korupcii aj prednášky dočasného policajného prezidenta JUDr. Petra Kovaříka10 ako je napríklad táto prednáška z 24. septembra 2020


V zmysle zákona č. 215/2004 Z.z. o ochrane utajovaných skutočností a o zmene a doplnení niektorých zákonov, 
Utajovanou skutočnosťou nemôže byť informácia o

a)  nezákonnom alebo nesprávnom postupe alebo nezákonnom rozhodnutí verejných činiteľov a orgánov verejnej moci,

b)  trestnej činnosti verejných činiteľov,2)

c)  nehospodárnom, neefektívnom a neúčelnom nakladaní s verejnými prostriedkami,

d)  závažnom ohrození alebo poškodení životného prostredia, života a zdravia,

e)  platových náležitostiach, hmotnom zabezpečení a hmotných výhodách verejných činiteľov.

Na záver je potrebné uviesť, že všetko vo svete je vyvážené.

Mimoriadne dôležitá je pšenička, ktorá potrebuje zem a sĺnko a z ktorej po jej zomletí  pekári každé ráno napečú chlebík. Sĺnko musí svietiť, aby mohla pšenička zo zeme vyrásť. A tiež pšenička potrebuje vodu. Dážď z nebies, aby pšenička nevyschla, aby ju sĺnko nespálilo.

Ďakujem za všetky informácie a podnety, ktoré mi zasielate (viete kde) a dodávate (viete ako), ktoré pôsobia v týchto tažkých časoch ako dar z nebies preto, aby som všetkým hladným po pravde prinášal duchovnú obživu11na tomto blogu a chránil tak Vás aj seba pred tajnými službami12, ktoré  svojou ne/činnosťou namiesto ochrany demokratických hodnôt našej spoločnosti svojou ne/činnosťou demokratickú spoločnosť rozkladali/jú a/alebo deštruovali/ujú.

1 V časoch Korony je duchovná obživa, ktorá veriacim má v kostoloch odovzdávaná byť obmedzená. A preto je možné duchovne sa obohatiť hlavne virtuálne, na internete. K tomu slúžia aj myšlienky v mojich blogoch, ktorých pochopenie vyžaduje IQ 110 a viac. V každom z blogov je totiž ukrytá šifra. Kým v časoch nekorony a neinternetu sa šifry a posolstvá odovzdávali cez mŕtve schránky, dnes v časoch korony sa šifry a posolstvá šíria aj blogmi a hoaxami.

2 Odhalenia v tomto blogu budú brutálne a čerti ochraňujúci kyberpriestor by ich mohli dokonca nazvať aj hoaxami, ale neverte tomu. Každý hoax je aj súčasťou propagandy a každá propaganda je aj súčasťou politiky.

3 The best parts of an article: Už mesiac je špeciálny prokurátor D.K. vo vyšetrovacej väzbe pre obvinenie z korupcie a spoluprácu s organizovaným zločinom. ako obvineného dostať z významnej funkcie, je, že by mu Národný bezpečnostný úrad odobral previerku na stupeň prísne tajné, ktorú špeciálny prokurátor musí mať. Potom by Kováčikovi funkcia zanikla automaticky.

Ako prísť o previerku

Hoci NBÚ zrejme v Kováčikovej veci koná, previerka mu zatiaľ platí.

Úrad sa k postupu nechce vyjadrovať, keďže pracuje v neverejnom režime. Vo všeobecnosti však popísal ako postupuje, ak sa rozhodne niečiu previerku otvoriť.

„NBÚ si pri akomkoľvek podnete alebo podozrení vyžiada podklady od štátnych orgánov a iných právnických osôb, akými sú napríklad SIS, Vojenské spravodajstvo, polícia či daňový úrad,“ povedal hovorca úradu Peter Habara.

Oslovené inštitúcie musia úradu dodať akékoľvek získané informácie v zákonnej lehote päť mesiacov. Na samotné rozhodnutie však úrad lehotu nemá.

Preverovaný má možnosť vyjadriť sa k novým skutočnostiam na bezpečnostnom pohovore. Do úvahy prichádza aj vyšetrenie na detektore lži.

NBÚ má možnosti, ako urobiť bezpečnostný pohovor, aj keď je človek vo väzbe. Upozorňuje zároveň, že keď je za mrežami verejný funkcionár s pozastaveným výkonom funkcie, nemá už prakticky možnosť dostať sa k utajovaným informáciám.

„NBÚ napriek tomu pri stíhaných alebo väznených držiteľoch osvedčenia koná proaktívne a s vysokou urgenciou,“ tvrdí Habara.

Bývalý riaditeľ NBÚ Ján Mojžiš si nepamätá, že by za jeho éry úrad konal voči osobe, ktorá je vo väzbe.

Upozorňuje, že NBÚ pri rozhodovaní nemusí čakať, kým súdy rozhodnú o vine alebo nevine. „Sú to dva rôzne procesy. NBÚ len zisťuje, či daná osoba spĺňa kritériá dané zákonom.“

Medzi bezpečnostné riziká stanovené zákonom patrí činnosť proti záujmom štátu, aj úmyselné porušovanie právnych predpisov.

Nespoľahlivý je tiež človek, ktorý svojím konaním preukázal nečestnosť či nedôveryhodnosť pri ochrane utajovaných skutočností, prijal neoprávnené platby alebo výhody, alebo zneužíval svoje postavenie.

Čítajte viac: https://domov.sme.sk/c/22541164/dusan-kovacik-specialny-prokurator.html

 

Nadštandardný plat

Ak by úrad Kováčikovi previerku odobral, mohol by sa ešte odvolať. Jeho odvolanie by posudzovala parlamentná komisia.

Kováčik má pozastavený výkon funkcie, v úrade ho zastupuje námestník Alexander Biró. Kováčik berie 30 percent z platu, ktorý má ako špeciálny prokurátor nadštandardný.

Za minulý rok Kováčik podľa zistení Transparency International zarábal mesačne 6,7 tisíca eur bez odmien, paušálnych náhrad a 13. a 14. platu. Tretina z tejto sumy je viac ako 2200 eur.

Prísne tajné

4 Podľa čl. 50 ods. 1 ústavy Slovenskej republiky len súd rozhoduje o vine a treste za trestné činy. „Každý, proti komu sa vedie trestné konanie, považuje sa za nevinného, kým súd nevysloví právoplatným odsudzujúcim rozsudkom jeho vinu“ (čl. 50 ods. 2 Ústavy Slovenskej republiky). Viac aj v blogu s názvom: Obvinení v OČISTCI sú nevinní –https://gurtlervlado.blog.pravda.sk/2020/11/17/obvineni-v-ocistci-su-nevinni/

5 v zmysle bodu 122 odôvodnenia NÁLEZU Ústavného súdu Slovenskej republiky z 30. januára 2019 PL. ÚS 21/2014-96: NBÚ je formálnoprávne „nezávislý správny orgán,“ ktorý de facto je zákonom ustanovený tak, aby mal značný mocenský potenciál prameniaci z koncentrácie informácií osobného charakteru. Bez ohľadu na formálnoprávne začlenenie do systému orgánov verejnej správy je NBÚ tajnou službou.

6 Podľa čl. 50 ods. 1 ústavy Slovenskej republiky len súd rozhoduje o vine a treste za trestné činy. „Každý, proti komu sa vedie trestné konanie, považuje sa za nevinného, kým súd nevysloví právoplatným odsudzujúcim rozsudkom jeho vinu“ (čl. 50 ods. 2 Ústavy Slovenskej republiky). Viac aj v blogu s názvom: Obvinení v OČISTCI sú nevinní –https://gurtlervlado.blog.pravda.sk/2020/11/17/obvineni-v-ocistci-su-nevinni/

7 Viac aj v blogu s názvom: Ako participovali tajné služby na deštrukcii právneho štátu na Slovensku ?https://gurtlervlado.blog.pravda.sk/2020/11/06/ako-participovali-tajne-sluzby-na-destrukcii-pravneho-statu-na-slovensku/

8 Šéf NBÚ po výbore, kde sa rozprávali o previerke špeciálneho prokurátora Kováčika, utiekol –https://www.noviny.sk/politika/439677-sef-nbu-po-vybore-kde-sa-rozpravali-o-previerke-specialneho-prokuratora-kovacika-utiekol

9 PREVENCIA KORUPCIE, ÚRAD VLÁDY SLOVENSKEJ REPUBLIKY https://www.bojprotikorupcii.gov.sk/co-je-korupcia/

10 Viac aj v blogu s názvom: Boj proti korupcii v právnom štáte. Prezident vysvetľuje –https://gurtlervlado.blog.pravda.sk/2020/11/24/boj-proti-korupcii-v-pravnom-state-prezident-vysvetluje/

11 Viac aj v blogu s názvom: Slnko a dážď https://gurtlervlado.blog.pravda.sk/2020/11/18/slnko-a-dazd/

12 Demokratická zodpovednosť spravodajských služieb si vyžaduje exekutívnu kontrolu a parlamentný dohľad ako aj vstupy občianskej spoločnosti. Celkovým cieľom je izolácia bezpečnostných a spravodajských služieb od politického zneužitia bez izolácie od exekutívneho riadenia. Bezpečnostné a spravodajské služby musia reagovať na potreby ľudí prostredníctvom ich volených predstaviteľov, t.j., volených civilov v kabinete a parlamente, ktorí stelesňujú prevahu politickej kontroly nad bezpečnostnými a spravodajskými službami. V prípade zlyhania/zlyhávania volených civilov v kabinete a parlamente nastupuje občianska spoločnosť, expertné skupiny (think-tanks) a občania môžu obmedziť fungovanie služieb poskytovaním alternatívnych názorov (think-tanks), odhaľovaním škandálov a kríz (médiá), alebo sťažnosťami týkajúcimi sa nekalých praktík (občania).