Očistí OČISTEC tajné služby od porušovateľov zákonov?

15. novembra 2020, gurtlervlado, národný bezpečnostný úrad poslanci tajné služby

Policajná akcia s príznačným názvom „OČISTEC“ 🙂 vyústila do dočasného obmedzenia osobnej slobody osôb, ktoré sú až do právoplatného súdom preukázania viny nevinnými osobami.

Títo dočasne obmedzení na slobode, viacerí z nich žijúci na dôchodku, majúci stabilný, pomerne slušný príjem z dôchodkov, riadne majetkovo zabezpečení sa vo väzbe ocitli okrem iných skutočností aj na základe výpovede kajúcnika.

Kajúcnika tento piatok podľa medializovaných správ prepustili z väzby.

Extrémny stav rozvratu právneho štátu na Slovensku spolu s verejným záujmom médií vyústili do stavu, že meno tohto kajúcnika je všeobecne známe, takže snáď neprezradím žiadnu utajovanú skutočnosť, keď uvediem verejne známe veci, okrem iného aj to, že tento kajúcnik v roku 2012 na základe plnej moci podpísal zmluvu na ochranu majetku tajnej služby1 atď..

Čo je zaujímavé na tejto zmluve podpísanej kajúcnikom za subjekt na jednej strane a riaditeľom tajnej služby za subjekt na druhej strane a ďalších s tým súvisiacich záležitostiach?

Viac vecí, ale dovolím si upriamiť pozornosť čitateľov, OČTK ako aj ďalších subjektov monitorujúcich moju osobu len na niektoré zjavné a viditeľné nezrovnalosti v zmluve, na ktorej je uvedený kajúcnik konajúci na základe generálnej plnej moci a tiež aj riaditeľ tajnej služby:

1. v mene dodávateľa konal: JUDr. Ľudovít Makó, generálna plná moc. O tom, že konanie fyzickej osoby za štatutára právnickej osoby je značne právne problematické som písal už v článku týždenníka TREND v roku 2003. Viac v článku s názvom: Konateľa nemožno robiť na plnú moc Hovoriť „Ja nič, ja konateľ“, zákon už rok nedovoľuje 7.1.2003, TREND –https://gurtler.sk/publikacie/

2. Dodávateľ sa zaviazal, že ku dňu podpísania zmluvy vypracuje a predloží objednávateľovi na odsúhlasenie internú smernicu pre výkon strážnej služby. Neoddeliteľnou súčasťou zmluvy je príloha – smernica podľa čl. 4, bod 4.1.1 tejto zmluvy a poistná zmluva podľa čl.5, bod 5.1 tejto zmluvy.

Nejaká smernica je priložená k zmuve s tajnou službou, je ale podivuhodné, že subjekt uvedený v smernici je označený inak ako dodávateľ v zmysle zmluvy s tajnou službou.

3. Pracovný poriadok a etický kódex, ktorý má tvoriť prílohu, je uvádzaný na tiež iný subjekt ako je subjekt označený ako dodávateľ v zmysle zmluvy s tajnou službou.

Tieto zdanlivé „drobnosti“ by možno bolo dobré, keby boli vysvetlené. Či už kajúcnikom prepusteným z väzby na slobodu alebo bývalým šéfom tajnej služby.

Došlo pri uzavretí tejto zmluvy k porušeniu zákonov SR?

Je celkom možné, že sa ukáže, že sú to len „drobné nedostatky či porušenia“ zákonov SR.

Alebo možno aj nie.

V rámci procesu očisty spoločnosti od subjektov a osôb, ktoré v minulosti ne/vykonávali činnosti smerujúce k odhaľovaniu, vyšetreniu a potrestaniu VEREJNÝCH ČINITEĽOV A ORGÁNOV VEREJNEJ MOCI, PARTICIPUJÚCICH NA KORUPČNOM KONANÍ A PÁCHANÍ ORGANIZOVANEJ TRESTNEJ ČINNOSTI V JUSTIČNOM SYSTÉME Slovenskej republiky požiadam ako uvedomelý občan Osobitný kontrolný výbor NR SR na kontrolu činnosti Národného bezpečnostného úradu o kontrolu tejto zmluvy podpísanej kajúcnikom konajúcim na základe generálnej plnej moci a podpísanej aj šéfom Národného bezpečnostného úradu (tajnej služby).

Výstup (informácie/ie) kontrolnej činnosti Osobitného kontrolho výboru Národnej rady Slovenskej zloženého z osôb (poslancov) z ktorých väčšina je bez právneho vzdelania, z ktorých minimálne jeden má len stredoškolské vzdelanie by mala verejnosť spoznať v celom rozsahu a to napriek tomu, že schôdze tohto výboru sú neverejné, keďže v zmysle zákona č. 215/2004 Z.z. o ochrane utajovaných skutočností a o zmene a doplnení niektorých zákonov utajovanou skutočnosťou nemôže byť informácia o

a)  nezákonnom alebo nesprávnom postupe alebo nezákonnom rozhodnutí verejných činiteľov a orgánov verejnej moci,

b)  trestnej činnosti verejných činiteľov,2)

c)  nehospodárnom, neefektívnom a neúčelnom nakladaní s verejnými prostriedkami,

d)  závažnom ohrození alebo poškodení životného prostredia, života a zdravia,

e)  platových náležitostiach, hmotnom zabezpečení a hmotných výhodách verejných činiteľov.

1To, že NBÚ je tajnou službou skonštatoval aj Ústavný Súd Slovenskej republiky v bodu 122 odôvodnenia NÁLEZU Ústavného súdu Slovenskej republiky z 30. januára 2019 PL. ÚS 21/2014-96: 

NBÚ je formálnoprávne „nezávislý správny orgán,“ ktorý de facto je zákonom ustanovený tak, aby mal značný mocenský potenciál prameniaci z koncentrácie informácií osobného charakteru. Bez ohľadu na formálnoprávne začlenenie do systému orgánov verejnej správy je NBÚ tajnou službou.